tisdag 11 maj 2010

Heavy Rain

http://www.blogcdn.com/playstation.joystiq.com/media/2008/07/425_e3-missing-games-heavy-rain-1.jpg

Idag fick min lillebror mig att spela det nya PS3-spelet "Heavy Rain". Grafiken är så himla snyggt gjord och dem flesta sekvenser i spelet ser ut som att det vore från en verklig film/tv-serie!  Sk*tkul!

Spelet går ut på att man får spela 4 stycken olika personer och se spelets gång ur deras perspektiv (man skiftar person efter varje nivå man klarar) för att hitta en mördare som har kidnappat och mördat flera småpojkar i den stad som dom bor i. Som trailern till spelet säger; Gör ett val, möt konsekvenserna. Man får alltså hela tiden olika val som man kan välja mellan. Inget val är fel, inget val är rätt. Minsta lilla val man gör i detta spel påverkar hur personens framtid kommer att se ut. Det finns inget ”Game Over” heller. Om en karaktär dör, så dör han… Finns inget att göra åt det än att ta konsekvenserna och fortsätta med spela som dom andra karaktärerna (och om resten av dem också skulle råka dö för att du tagit fel val, ja då är det så spelet slutar helt enkelt). Varje gång man startar en ny spelomgång kan man göra olika val och se hur spelet slutar. Om det blir ett lyckligt slut och alla överlever med mördaren inlåst eller med att alla/någon av karaktärerna dör och mördaren kommer undan… Min lillebror har precis avslutat sin spelomgång och han gjorde rätt val och alla överlevde. Han fick mig att starta en egen spelomgång och får se hur det kommer gå. Känns som att någon av dem kommer dö, för jag gör bara fel val hela tiden känns det som! XD (fast som sagt; det finns inga fel/rätt val!). Min lillebror får även komma in och rädda mig lite grann då och då (för helt plötsligt kan det bli ett slagsmål/rån/inbrott/biljakt t.ex. så man måste trycka på många knappar samtidigt och supersnabbt, vilket jag suger på…). JA, JAG SUGER PÅ SPEL! Haha ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

❤ Sharing is Caring ❤