tisdag 22 juni 2010

Weeeek ~!

Så var det Tisdag. Idag hade jag en tid hos hudläkaren, vilket gick väldigt bra. Läkaren tyckte att min hy såg väldigt fin ut och det rosa-röda som är kvar är inte finnar som jag trott, utan det är ärr som kommer gå bort så småningom sa hon. Jag fick ut ett nytt recept på Tetralysal (antibiotika som minskar antalet bakterier i kroppen, bl. a acne). Har ätit den ett par månader nu och min hud har aldrig varit finare! Har inte dykt upp en ny finne på hur länge som helst. Härligt! Ska äta denna medicin så länge jag kan! (För precis som andra antibiotika bildas med tiden resistenta bakteriestammar som inte kan behandlas med Tetralysal, vilket betyder att läkemedlet slutar fungera). Använder även Garnier's ansiktsigel, skrubb och moisturizer, bästa ansiktstvätt jag nånsin köpt! Rekommenderas s t a r k t ! 
   Fast en sak man ska tänka på är att inte tvätta ansiktet för mycket under sommaren och när det är sol. Om man gör det så är det en väldigt, väldigt stor chans att nya finnar snart bryter ut  igen.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

❤ Sharing is Caring ❤