onsdag 27 juli 2011

I'm still alive

Har gått lite mer än en vecka sedan jag skrev ett inlägg senast, och anledningen till det är simpelt. Jag har inte haft något intressant att skriva om helt enkelt! Men här kommer lite "höjdpunkter" av det som hänt: 

- Insåg att jag spenderat hela min juni-lön på shopping under mina luncher. Jag har lärt mig en läxa. Att ha med sig sitt kontokort till jobbet är inte bra. Speciellt inte om jobbet ligger mitt i ett köpcentrum.. 

- Hade en sån kraftig migrän för några dagar sedan. Tog 3 migräntabletter med jämna mellanrum (egentligen får man ta högst 1 tablett per dag av den sort jag tar) men det hjälpte inte. Jag hade sovit hela dagen och det blev bara värre och värre. Tillslut var jag så förstörd och ledsen och hade så ont så jag gick gråtandes till pappa och bad honom hålla om mig. Pappa frågade mig om jag vill åka till sjukhuset (det finns dom som har sån allvarlig migrän att dom måste läggas in på sjukhus) och jag svarade att om det inte går bort inom 1-2 timmar så vill jag åka in. :( Jag tog en stesolid (jag ville inte ta mer migtäntabletter eftersom dom ändå inte hade nån verkan) och efter en timme så började huvudvärken släppa. Och herregud vilken lättnad det var, det är så skönt att känna när den pulserande värken äntligen försvinner. Ni som har migrän förstår vad jag pratar om. Och ni som inte har migrän - det är svårt att beskriva den smärta man är i.  

- Sålde en guldkedja för män i 18k för 11000 och en halsband i 18k för 5000 på jobbet igår! 
- Sålde ett armband i Vitguld för 14 tusen och en diamantring i Vitguld för 11 tusen tusen kr idag!! Är jag inte lite duktig? :D (Dessutom så sålde jag armbandet och ringen till samma person!) ;)

And...that's it.

4 kommentarer:

  1. jobbigt med din migrän.Men va försiktig med medicinen! du vill ju inte ta en överdos. Min kompis hade jättehemska migräner som du och efter många besök hos dr så kom dom fram till att hon har nån sjukdom som gör att hon får småååå små hjärnblödningar då och då. Har du varit och röntgat huvudet för att se att det inte är nåt fel? Om inte annat så måste det väl finnas nån medicin du kan ta som du kan äta i förebyggande syfte (dvs du tar den varje dag för att förhindra migrän)? Prata med pappa om det.

    Och kan du pröva att gå till min blogg. Tror den är ok nu. kram

    SvaraRadera
  2. Oj, det har jag aldrig hört talas om! =O Vad läskigt, jag får prata med pappa om det.. (fast jag tror att min migrän mest beror på spänning i musklerna och nacken).

    Yaaay, äntligen! =D Har gått in på din blogg och tittat varje dag men det har alltid kommit upp ett varningsmeddelande istället..

    SvaraRadera
  3. OCH snälla, ta inte så där mycket medicin eller håll på och blanda.Du vill inte ta en överdos, det är jättefarligt när man inte vet vad man gör. Det kan tex vara farligt att blanda olika förkylningsmediciner och du kan få en hjärtattack lr va som helst!Sen tycker jag inte pappa ska dela ut sina stesolid som om det vore godis, det kan va sjukt farligt att ta tabletter som man inte har recept på (säg inte till pappa att ja sa det!).. Men snälla va försiktig!

    SvaraRadera
  4. Det ända som händer mig är att jag blir dåsig och trött (vilket man ska bli). Dessutom var det den svagaste dosen som jag tog (2 mg).
    Och det var inte pappa som gav mig tabletten, jag tog den själv.

    Men annars brukar det räcka med en migrän tablett som jag har utskriven på recept och sen är det bra. Det har bara varit vid vissa fall som jag har behövt ta mer än en tablett på en dag.

    Och det här var bara andra gången jag tagit en stesolid-tablett. Men jag lovar att jag är försiktig! =)

    SvaraRadera

❤ Sharing is Caring ❤