söndag 2 oktober 2011

Just another day

Idag har det inte hänt något speciellt. Bara chillat hemma och tagit det lugnt. Fick ett allvarligt migränanfall i fredags (mådde så pass dåligt att jag fick gå hem från jobbet..) Fick inte behålla nånting i magen, varken mat eller en liten klunk vatten så det gjorde inte saken bättre. Kom hem runt fyratiden, bytte om till pyjamas och gick och la mig på en gång. Vaknade ungefär varannan timme av att huvudvärken bara blev värre. Efter en överdos av migräntabletter och 19 timmars sömn (!!) vaknade jag vid lunchtid dagen efter och mådde helt ok. Lite mörbultad och dåsig av all medicin (för medicinen ska göra en trött, sömn är bästa medicinen) men jag kunde äntligen gå upp och äta och dricka igen. Usch, hatar alla dessa jäkla migränanfall.. :(  Förhoppningsvis så kommer jag inte få ett nytt anfall på ett par veckor.   

I fredags på jobbet (innan jag blev så pass dålig att jag var tvungen att gå hem) så hade vi morgonmöte  och regions-chefen var där. Hon och min chef har bestämt sig för att skicka mig på en säljarutbildning den 11 oktober. Det är ju ett bra möjlighet för mig och ett bevis på att dom vill ha kvar mig på jobbet, MEN, jag som är jag, kan inte hjälpa än att tänka "VILL INTE". För ärligt talat, jag har absolut ingen som helst aning om vad jag vill göra med livet. Jobba med mode/kläder vore kul. Att åka och plugga på konst-universitet i Los Angeles är en dröm. Funderar på att skicka in mina teckningar och skisser till olika bokförlag som behöver illustratörer. Att bli illustratör eller animatör, DET är min önskedröm. Eller nej - flytta till LA och hitta min drömprins är min stora dröm, hihi :)

4 kommentarer:

  1. Jag tycker du ska skicka din teckningar!! Du är så fruktansvärt duktig och borde få jobba med det :D puss <3

    SvaraRadera
  2. jag tycker att du ska sluta tänka bara göra improvicera precis som med pizza makan. bara kör ditt race åk till LA bo hos din syster ett tag tills du hittar något eget sen kommer din prins till dig han kommer aldrig om du sitter hemma du måste utforska lite så att din prins kan se dig. puss <3

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket för din kommentar! =)
    Jag önskar det vore så enkelt att bara släppa allt här hemma och dra till LA..
    Puss ❤

    SvaraRadera

❤ Sharing is Caring ❤