måndag 3 oktober 2011

Pizza Baguette

Kände mig lite kreativ idag och bestämde mig för att laga pizza baguetter till mig och Magnus (lillebror) till middag. Hade aldrig gjort det förut och hade inget recept att följa, jag improviserade bara, haha. :P Tog en baguette, satte in den i ugnen i 5 minuter, tog ut den och medan jag lät den svalna blandade jag tomatpuré och lite hackad vitlök. Delade baguetterna på längden och hade på såsen, ost och skinka. In i ugnen igen i ca 10 minuter och så var det klart. Det blev helt ok, faktiskt. Lite mindre vitlök nästa gång kanske men annars så slank det ner.
Som sagt, jag är ingen mästerkock (hur mycket jag än önskar att jag var det) och behöver ingen superavancerad mat. Jag gillar simpla maträtter och jag gillar min mat välstekt. Nej, inte välstekt - bränd. Visst, det skulle vara kul att kunna laga något speciellt, men än så länge så klarar jag mig på simpla rätter. :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

❤ Sharing is Caring ❤