måndag 14 november 2011

Fathers Day Cake

En dag sent men här är tårtan jag gjorde åt lilla pappa igår :)
Marsipantårta med blåbär & hallon som topping och blandade bär och jordgubbssorbet som fyllning. 



Är supernöjd med rosorna som jag gjort. Har gjort rosor förut men dom har aldrig blivit så bra som dom blev nu! Önskade dock att jag kunde ha gjort fler blommor men det räckte inte eftersom den enda marsipanen som vi hade kvar till blommorna var rester från marsipantäcket som var på tårtan. ^^ Fick dessutom färga rosorna själv med karamellfärg (eftersom den ursprungligen var vit). Blev dock väldigt besviken på marsipantäcket. Vi brukar vanligtvis köpa en annan sort som är superlätt att sätta på tårtan (alltså mjuk..) men dom hade inte den när vi var och handla så vi köpte ICAs märke. Riktig S-K-I-T-! Den var torr så när man skulle lyfta den från pappret så gick den sönder (därför är den trasig längst sidorna). Vet inte om vi hade ren otur när vi köpte den och råkade få en som var torr eller om alla helt enkelt är så. Jag tittade på datumet och den skulle hålla ett tag till. Jaja, jag lyckades iallafall göra en god tårta åt lilla fadern <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

❤ Sharing is Caring ❤