fredag 20 april 2012

Make Up Store Brushes 

Några nya sminkborstar som jag köpt från MUS. Rouge borstarna köpte jag igår, dom andra två köpte jag för en eller två veckor sedan. 

Rouge brush angle (#367) och Rouge brush (#340)
Jag prövade borstarna i morse och just nu så lutar jag mig mer mot #367 än den vanliga rouge borsten. Angle borsten var riktigt bra då den vinklade formen på borsten hjälper till att skapa den där skarpa och intensiva formen som jag brukar vilja få fram ibland. Den vanliga borsten (#240) var helt ok, men den gick inte riktigt upp till mina förväntningar. Men jag tror att det är för att jag är van vid att ha en mycket större rouge-borste än den här. Jag kanske måste öva lite mer för att tycka om den. Det står att man även kan ha den till ögonskuggor. 

Foundation brush duo hari (#366) och Powder brush (#379)
OMG, jag älskar foundation borsten!! Varför har jag inte köpt en sån sort tidigare!? 
Har hört att foundationen skulle se mer naturlig och inte lika tjock och täckande ut som om man lade den med en vanlig platt foundationborste. Först trodde jag att jag skulle behöva lägga flera lager med foundation om jag skulle använda den här borsten för att få den täckning som jag vill ha men oj vad fel jag hade! Ett litet tunt lager, applicera med cirkulerande rörelser och 2 minuter senare (burkar vanligtvis ta ca 7-10 minuter för mig med den andra!) så hade jag den täckning precis som jag ville ha den. PLUS att det ser mycket bättre och naturligare ut med den här borsten än med min förra. MÅNGA PLUS FRÅN MIG! + + + + +
Puderborsten är som en stor kabuki borste och först var den jättehård och klumpig att applicera pudret med, men efter en snabb tvättning med ljummet vatten och tvål så var den genast mycket mjukare och lättare att använda. (That's what she said. LOL) 

P.s. Foundationborsten ska egentligen vara vit vid toppen men jag har glömt att tvätta av den innan jag tog bilden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

❤ Sharing is Caring ❤