tisdag 22 januari 2013

En liten update från lilla mig

Nu har det gått lite mer än en vecka sedan mamma åkte och än så länge så har vi klarat oss bra. :) Jag tvättar & torkar tvätt, lagar middag varje kväll och fixar med hundarna (mat/promenad/bad osv). Börjar känna mig som en liten husmor, haha. 

Vaknade med huvudvärk i morse så fick en nackmassage av pappa, tog medicin och gick och lade mig en timme till. När jag vaknade igen så mådde jag bättre, så jag gick upp och gjorde mig i ordning. Pappa och jag åkte till affären för att handla mat och sedan har vi bara varit hemma. Pappa har jobbat vid datorn och jag funderade på att rensa i frysen nere i källaren (för jag har ingen aning om vad vi har hemma känns det som!) men jag tar det en annan dag. Jag var så "duktig" och tvättade två tvättar, badade Rocky och Tuffen, lagade middag, hängde upp tvätten och gick på promenad med Rocky och Buster (det är alldeles för kallt för Elmo och Tuffen så dom vill inte gå med) så jag tyckte jag förtjänade en liten break idag. ;) 

Ikväll har jag planerat att laga köttfärsås & spagetti till middag. Det är första gången jag gör det utan mammas "vägvisning" så jag hoppas att den blir lika god som hennes! :)

1 kommentar:

  1. Du är ju jätteduktig. Hoppas inte "killarna" latar sig o du gör allt hemma :/

    SvaraRadera

❤ Sharing is Caring ❤