fredag 10 maj 2013

My first attempt at caricature

Min syster frågade mig om jag kunde måla två bilder av hennes döttrar åt henne, i karikatyr-form. Jag har aldrig gjort det tidigare så jag satt och sökte lite tips på internet hur man målar. Fann mycket bilder och inspo på hur man kan måla olika ögon/näsa/mun/huvud-former.

Så jag började i förigår och blev klar med dom för några timmar sedan.
Visade dom för henne och hon blev jätteglad. Hon bad mig t.o.m. att måla en till på Abbie som Pippi Långtrump. Hon skrev även på sin FB-sida att jag tar beställningar och det verkar som att några kan vara intresserade. ^^

Det här är mina systerdöttrar, Abigail och Mackenzie.

Skiss på Abbie.
 Slutresultatet.
Skiss på Kennis
 Slutresultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

❤ Sharing is Caring ❤