lördag 11 oktober 2014

Köttbulle & Spaggeti tårta / Meatball and Spaghetti cake

Min lillebror fyllde 20 igår och självklart måste det firas med en tårta! Förra året gjorde jag en tårta  form av hans favorit snack: Popcorn! I år blev det hans favoriträtt: Köttbullar och spagetti!

Fyllning: Grädde, vanilj och jordgubbsmousse. 
Innan jag gjorde "spagettin" så kavlade jag ut vit marsipan och la på som ett lock över tårtan. 

Spagettin = Frosting som jag smaksatt med vaniljsocker och hällt i lite gul karamellfärg för att det ska få samma färg som riktig spagetti.
Ketchup = Jordgubbssylt.
Köttbullar = Chokladkaka som jag smulat sönder och blandat ihop med saft och sedan rullat till bollar. 
Parmesanost = Riven vit choklad.

Ärligt talat så blev jag inte 100% nöjd med tårtan. Jag hade velat att den varit lite mer "pyramid" formad så att det såg ut som en hög med spagetti. Jag ville även sätta i en gaffel så att det skulle se ut som att det var spagetti snurrad runt den men jag fick ont om tid så jag fick strunta i det. Men resten av familjen var imponerade och dom tyckte att den var jätte god så det blev nog bra ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

❤ Sharing is Caring ❤